"שלום איטה, רציתי לברר לגבי לימוד איור דיגיטלי"

"שלום וברכה, אשמח לעזור לך!"

כך פחות או יותר מתחילה שיחה סטנדרטית עם תלמידה פוטנציאלית. אני תמיד שמחה לענות וכבר אין לי סבלנות לחכות לשאלה הכמעט קבועה:

"רציתי לשאול, בסיום הלימודים אדע גם לאייר דמויות ונופים? אוכל לצייר ציורים מושלמים?"

"האם את יודעת לצייר כיום, בעפרון ובצבע ציורים מושלמים?" אני שואלת תמיד.

"אה… לא בדיוק, בערך. לא למדתי עד היום קורס מקצועי. הקורס לא כולל גם דמויות?"

"לא חביבה, בקורס הזה אני מלמדת איור דיגיטלי"

אז כדי לחסוך לך את השאלות ואת אי ההבנה נסביר כאן מעט על איור דיגיטלי:

איור דיגיטלי הנו יצירה ממוחשבת שנעשית בעזרת תכנות איור ולרוב גם בלוח גרפי. הלוח הגרפי הנו משטח ציור עם עט דיגיטלי שמתחבר למחשב ומעביר אליו את האותות שמסומנים על הלוח – במקרה שלנו – האיור.

כשנלמד איור דיגיטלי, נלמד עוד טכניקה בציור. כמו שישנו ציור בעפרון, בצבעי אקוורל ושמן וישנם טכניקות ושיטות רבות ומגוונות. כך גם המחשב, נותן לנו כר נרחב של תוצאות מקסימות ואפקטים מדהימים. במחשב אפשר לעשות הכל: לצייר בעפרון, בצבעי אקוורל ובשמן. בדיוק כמו שמציירים ביד. ישנה גם גמישות ונוחות רבה באיור הדיגיטלי. תמיד אפשר להתחרט ולמחוק שכבה במקום לזרוק את הגיליון לפח ולהתחיל מחדש…

אך מה שלא למדנו לפני האיור הדיגיטלי בכל מה שנוגע לכללים היבשים של הציור: פרספקטיבה, פרופורציה, אור וצל, דמויות וכו' – אין כאן קסם! הציורים לא יהפכו לנכונים ויפים בלחיצת כפתור. הם יהיו זהים (בהרבה התמדה ואימון) לרמה שלנו בציור ביד.

יש אמנם קיצורי דרך נחמדים כמו רשת פרספקטיבה וקווי יישור. אבל אם לא נדע מה היא פרספקטיבה ואיך ליצור אותה נכון – רשת הפרספקטיבה תעזור לנו רק עד גבול מסוים בלבד!

כך, שלפני שרצים ללמוד את מה ש"הולך היום" כדאי להתחיל מהבסיס.

 

טוב, אז אחרי שהוצאתי לכם את הרוח מהמפרשים והשארתי אתכם עם העפרון ביד, נאייר מעט דיגיטלית 🙂

היום החלטתי שמתחשק לי לצייר ציור שיראה ידני. לחקות את משיכות המכחול ולנסות לשחזר את החוויה הידנית שהולכת ונעלמת בעידן הדיגיטלי של ימינו.

בחרתי הפעם בתוכנה "מנגה סטודיו" – תכנה ייעודית לאיור וציור עם המון עזרים מקסימים ומברשות מדהימות שמאפשרות לי להרגיש ממש על הקנווס.

נתחיל בסקיצה:

 

סקיצה

לא נשכח את הכללים ונתחיל בסקיצה כללית של האיור. הסקיצה שלי לצערי לא מספיק טובה. היא מדי מפורטת. לפעמים קשה לי להימנע מלהוסיף תווי פנים לפרצוף או לוותר על סלסול הפאות:(

 

1

אחרי הסקיצה נמלא שטחים בצבע מלא. אני לא מתייחסת בינתיים לטכניקה. קודם כל לציור עצמו. שישב נכון על המסמך ויהיה בפרופורציות מתאימות.

2

במברשת חדה אני מוסיפה אור וצל. בלי רחמים ובלי טשטושים. קודם כל להגיע להצללה נכונה. אחר כך נרכך וניפה אותה. בצבע כהה עוד יותר אני מוסיפה "שבר של צל" במקומות המתאימים.

6

כאן מתחיל הכיף הגדול: אני בוחרת במברשת צבע השמן ומתחילה לשחק איתה בשכבה חדשה. מורחת את גווני האור והצל ויוצרת הרמוניה מרוככת.

בשכבה נוספת אני מוסיפה גוונים נוספים ונקודות של אור.

שכבה נוספת משמשת לשיער – כל שערה בקו משלה בכמה גוונים שמשתלבים אחד בשני.

7

בשכבה נוספת מלמטה נצייר את הרקע כיד הדמיון הטובה.

מכיון שהרקע בציור אינו מפורט. הרשיתי לעצמי "לחפף" ופשוט למרוח ישירות את הצבע.

9

עכשיו נסתיר את השכבה הבסיסית של האור והצל ונשאיר רק את משיכות המכחול.

מרקם של קנווס מעל שמקבל שיטת שילוב multiply נותן את הטאצ' הסופי.

 

עכשיו, אחרי שהחזרנו את הכבוד לאיור הדיגיטלי. אני מזמינה אתכם ללמוד אותו לעומק עם הרבה העשרה וטיפים שמקלים על העבודה.

אם את רוצה לאייר מקצוע שאת אוהבת – את מוזמנת!

אשמח לפגוש אותך בביתי הקטן בחיפה.

במס': 054-8431244 או במייל: itta25b@gmail.com