איטה מרמורשטיין

איטה מרמורשטיין

מאז ומתמיד איירתי פרצופים. כועסים, עצובים, שמחים, מבוהלים או סתם חולמים. לכל אסוציאציה מצויירת מצטרפת ההבעה. ועולם שלם של קווים וצורות שנותן את ההבעה המדויקת ביותר. יום אחד הונח אתגר לפתחי. ללמד בשיעור אחד בנות ללא כל רקע בציור, לאייר הבעות פנים. לא רציתי שרק יעתיקו כמו תוכי, חיפשתי שיטה קלה ומהירה שתיתן תוצאה יפה והעיקר – מביעה.

לבסוף הגעתי לבסיס, בודדתי מכל הכללים והשיטות את שלושת קווי היסוד להבעת פנים מושלמת. לכל הבעה ישנם שלוש קווים שמהווים את היסוד להבעה שלנו. שלושת הקווים מקבילים לשלושת האיברים הכי דומיננטיים בהבעות והם: זוג עיניים ופה. נתחיל באיור של הבעה שמחה. כמה קליל, שמח ומרענן.  זה הרי פשוט כל ך! קו עגול גדול גדול ו… שמח!1 אלו שלושת קווי היסוד. חוץ מהפה הגדול שלנו, גם העיניים תופסות מקום מכובד בהבעה שאנחנו רוצים לבטא. ככל שאנחנו רוצים פנים שמחות ומאושרות יותר – נקצין יותר בהבעה – ננגיד יותר בין העיניים לפה. טעות נפוצה היא לאייר את העיניים כמו הפה – קערה ישרה, ואז לא מבינים למה הפרצוף המתוק שלנו לא מספיק שמח? עכשיו נשלים את איברי הפנים הבסיסיים ונהפוך את היצירה שלנו משלושה קווים עגולים – לפרצוף. ככל שהעיניים קטנות יותר, מה שאנו מכנים "עיני ירח" כך הפרצוף שלנו יהיה שמח יותר 2 שמח 4 שמח צבוע עכשיו הגיע הזמן להוציא כאן ציור, שמכלול הקווים יתחבר ליצירה אחת ממשית. חשוב לשמור על קווים עגולים וזורמים – קו עגול נותן לנו המון שמחה וחיות בציור. אני יצרתי מקווי היסוד ילדה, נסו לצייר דמויות שונות – תינוק, נער וזקן. אחרי שקולטים את העיקרון, כל הבעה הופכת לפשוטה וברורה בתכלית. מקווי היסוד עוברים הלאה כיד הדמיון הטובה בהצלחה! העמדה הבעות

5 תגובות

  1. איזה קו יפה!
    באמת אפשר לבנות על זה מערך שיעור שלם.

  2. היי זה לא ברוך תירוש שם למעלה?
    והזה בצד מוכר לי…..
    מ ד ה י ם

סגור לתגובות.

דילוג לתוכן