שושי סירקיס

שושי סירקיס

צלמת מזון ולייף סטייל, אמנית ויוצרת. מייסדת ועורכת את אתר רחוב האמן- אתר עיצוב יצירה והשראה.

אנשי הכובעים מלווים אותי בתקופה האחרונה, מינימליסטים ופשוטים, לא מתיימרים להיות יותר ממה שהם, אם כי תמיד הם יעטו על עצמם כובע דומיננטי שללא ספק מזהה אותם כ"אנשי הכובעים"

הם הגיעו גם לפינה הירוקה שלי. יותר נכון לפינות קטנות שפזורות בכל מיני מקומות בבית. לכבוד ראש השנה לאילנות רציתי לטפח את ה"ריאה הירוקה" שאמורה להיות בכל בית. איכשהוא הירוק בבית שלי היה יותר פטרוזיליה וכוסברה שנחו במקרר בשקיות אטומות.

זה התחיל מ"לחץ חברתי" כשכמה חברות שלי שתפו עם התמונות שלהן מהירוק שחוגג אצלן בבית, החלטתי שהגיע הזמן לטפח גם את הבית שלי, ובלי שום הבנה בצמחים החלטתי לקפוץ למים, אמ… נכון יותר למשתלה.

היה שם רק שולחן אחד שהכיל צמחים שיכולים לגדול בשקט ובנחת גם אם אין קרן אור צהובה שמחממת את העלים הירוקים בכל בוקר, מלטפת אותם ושרה שירים שמחים על יום יפה ונפלא. השולחן היה גדול מספיק והכיל מבחר של צמחים כך שבהחלט היה לי חופש בחירה.

בחרתי כמה צמחים שהיו נראים לי יפים ונחמדים. והכי חשוב ירוקים. אני לא כ"כ יודעת את השמות שלהם, חוץ מאדון קקטוס. אבל בטוחה שנכיר במהלך הזמן.

הבאתי אותם הביתה, ואז התחלתי לחשוב איפה נשים כל עציץ, זה לא היה קל ופשוט, אבל בסופו של דבר נפל הפור, וכל עציץ קיבל את מקומו. אפשר לומר שהמראה בהחלט השפיע על ההחלטה.

אחרי שהם קבלו מיקום נדרש היה לעצב את הפינה שלהם למקום חמים ומסוגנן. בכל אופן העציצים החומים והפשוטים האלה נתנו לי תחושה של משתלה ולא של בית.

ואז נפל מבטי על שק אחסון אחד מבויש שניסה להסתתר מאחורי שק אחר. "בול פגיעה" ניגשתי לשק, רוקנתי אותו מהחפצים שהיו בו (כמה סטים של צלליות) בחרתי בעציץ הראשון והופ לשק.

הם התאימו. כמו צמח לשק. השילוב הכי מושלם. ירוק חי ורענן עם צבע חום טבעי ולבן מקומט. זה לא יכל להיות טוב יותר. נייר וירוק תמיד משתלבים יחד. הם הרי מאותה משפחה בסופו של דבר, או נכון יותר בתחילתו של דבר.

כשראיתי כמה השילוב מוצלח, עשיתי סיבוב קצר בבית, רוקנתי שקים מתכולתם ובמקום בגדים של בובות, ניירות, איפור ושאר חפצים נתתי לעציצים שלי בית חדש ומעוצב.

ואז הוא הופיע.

כן, איש הכובע, ההוא מ"אנשי הכובעים"

הוא פשוט נצמד לשק והשתלב בו כאילו היה שם מאז ומתמיד.

ברור שנחמד יותר להיות על שק נייר מעוצב מאשר שרבוט על דף מקומט. החלטתי שאין בעיה הולכים על זה.

אז הם הגיעו "אנשי הכובעים" בוחרים כל אחד באיזה עציץ ברצונם לדור. בסימן של טבע בחרתי בצבעי מים ומכחול דקיק, והעברתי אותם אחד אחד עם החלומות והשאיפות שלו לבית החדש.

בטח מתחשק לכן גם, איזו פינה ירוקה אנושית כזו בבית, אולי בפינת העבודה שלכן, הרי אין כמו לעבוד על המסך ולהרגיש שאת לא לבד, שיש משהו ממש לידך, עם כובע שעובר יחד איתך את הקשיים, החויות, והריגושים בעבודה שלך, ועציץ ירוק וגדול מצמיח עוד עלה ירוק על כל לקוח מאושר. הרי זה חווית עבודה 🙂

את גם יכולה ליצור לעצמך פינה יפה כזו, והכי נחמד שאת אפילו לא צריכה לקום מהכסא כדי שזה יתחיל לקרות.

 

DIY שק נייר לעציץ באיור "אנשי הכובעים"

קוד קופון הנחה 5% לגולשי אתר רחוב האומן. ההנחה לכל מוצר בחנות.
קוד קופון: haomanst
לא נדרש להזין מייל בעת מימוש הקופון.

שימו לב, לכל מוצר נתתי לינק ישיר לרכישה, הכי קל והכי פשוט. 
לגבי העציצים ממליצה לכן לקפוץ למשתלה הקרובה אליכן לראות את המבחר שיש ולהתייעץ איתם מה מתאים לבית שלכן.

אז מוכנות להתחיל?

אם אנשי הכובעים מדברים גם אליכם, אז זה פשוט לבחור בהם כאלמנט שתאיירו על שקי הנייר המהממים האלה. אם אנשי הכובעים לא חברים טובים שלכם, תוכלו לבחור בכל אלמנט אחר, אפשר ללכת על ילדות, על ידיים, פנים..שרבוטים..וגם ציור נוף מהמם. it's up to you.

לפני שאתן מתחילות לאייר על השק עצמו אני ממליצה לנסות לפני כן סקיצה מהירה על דף פשוט, לראות שבאמת אתן יודעות מה אתן מאיירות ושזה נראה בסדר, כי במקרה שלא..אתן מבינות לבד. עדיף שהשקים היפים לא יהיו הסקיצות שלכן אלא אם כן זה חלק מהקונספט שבחרתן.

בחרתי לאייר את "אנשי הכובעים" בצבעי מים פשוטים, ובצבע שחור, הרגיש לי הכי מתאים למה שאני רציתי, אבל כמובן שיש לכן אופציה לבחור ולהשתולל עם איורים וצבעים, איך שאתן אוהבות ואיך שאתן רוצות שהפינה הקסומה שלכן תראה. כשתתחילו תגלו את החוויה בצביעה עם צבעי מים, ולי זו הייתה פעם ראשונה, אין צורך להיות מקצועיות פשוט תזרמו. ומי שבכל אופן כן רוצה לנסות לפני, אז נסו את זה על נייר, תתאמנו ואז תעברו לשק. מה שכן שימו לב שהצבע מתקבל באופן שונה על הנייר ועל השק.

האיורים של אנשי הכובעים, הגיעו מהשראה, חלקם השראה של החיים, השראה של הסביבה, השראה של החלומות והדמיונות…והם כולם נוצרו בטיפות מים וצבע שחור, הופכים את העציץ הירוק שלי לסיפור אחר, סיפור עם אמירה, עם חלום, רגשות וחלומות.

כשסיימתי לאייר אותם, הכנסתי לכל שק את העציץ שהכי התאים לו. את השקים עם העציצים פיזרתי בבית, כל אחד בפינה הקסומה שלו. ומאז ועד עצם היום הזה אנשי הכובעים מלווים אותי באושר ובאושר לכל מקום, עם ירוק, עם צמחיה, עם אווירה שלווה הם משרים בי רוגע ושלווה שקיימים רק בטבע.

ממליצה לכן בהרבה אהבה לטפח גם לעצמכן פינות קסומות כאלה בבית, פינות שתאהבנה לבלות שם, אתם ואני הכובעים שלכן 🙂

שימו לב, את העציצים שמים בשקי הנייר רק ליופי, כשאתן משקות את העציצים תזכורנה להוציא אותם מהשק, להשקות, לחכות לניקוז המים ורק אח"כ להחזיר את העציץ לשק היפה שלכן.

הכנתן? שתפו אותי! אני אשמח מאוד לראות את הפינה הירוקה בבית שלכן. ולמי שיש המלצות וטיפים לצמחים שתפו אותנו כאן בתגובות!

ספונסר: הוביקס- חנות ליצירה והשראה
המוצרים בפוסט בהמלצה אישית

שמרי לפינטרסט

בואי נהייה חברות, השראה שבועית אצלך במייל ♥

ממליצות לך לקרוא גם:

7 תגובות

  1. איזה יופי!!
    כבר מזמן רציתי להוסיף קצת ירוק לבית שלי!
    תוכלי להמליץ על צמחים שלא צריכים שמש?
    (או על משלה שיש בה מבחר של צמחים כאלה?)
    לצערי אין לי שמש בבית בכלל. במיוחד לא בחורף.

    1. שמחה שאת אוהבת
      לגבי המלצות לצערי הורדתי את המדבקות עם שמות הצמחים
      כך שאני לא כ"כ יודעת,
      אני רק יודעת שהצמחים שקניתי הם מה שאת מחפשת כי גם לי אין שמש
      אני קניתי במשתלת קוקטייל הצמחים בירושלים (ליד הגן הבוטני)

  2. קסום כתמיד 🙂
    אפשר לשים תחתית לעציץ
    ולהשקות בזהירות, ומעט,
    וכך לא להצטרך להוציא את השק בכל השקייה..

    1. תודה הדר על הטיפ המעולה!
      ונשמח אם תוכלי לתת לנו קצת מהידע הרבה שלך בצמחים
      בטוחה שיועיל לכולנו:)

  3. את מלאת השראה ויצירתיות
    רואים שאת מעצבת דברים מעניים של "צלמת"
    מאיפה מצאת שק כזה בבית?! הוא לא נראה לגמרי מנייר לפי התפרים למטה

סגור לתגובות.

דילוג לתוכן